Pozdravljeni petošolci!

Današnje delo pri NIT bo potekalo v treh delih:

  1. pregled naloge
  2. preverjanje znanja
  3. usvajanje nove snovi

Vedno naredite vse naloge, saj se počasi pripravljamo na ocenjevanje znanja. Upam, da se vsi redno učite in sproti opravite vse zadolžitve. Le kdor bo vse naredil, bo imel pri ocenjevanju več znanja. Saj poznate  slovenski pregovor:

  • Kar se Janezek nauči, to Janezek zna.

PREGLED NALOGE:

V zadnjem tednu smo se učili o živalih pozimi.

Povedali smo, da preživijo zimo na različne načine. Ogledali ste si več prispevkov, reševali ste različne naloge, dopolnjevali miselne vzorce… Spoznali ste nekaj živali. Vaša naloga je bila, da dopolnite miselni vzorec o risu, netopirju in kačah.

Posnela sem vam nekaj podatkov o teh živalih, poslušajte in po potrebi še dopolnite svoje mislene vzorce.


PREVERJANJE ZNANJA

Danes bomo preverili, koliko ste se naučili. Ustvarila sem  kviz prek Kahoota.

https://kahoot.it/challenge/06789680?challenge-id=ab57ba9e-3e29-4f52-b74f-add8ffe1835c_1589984343723

 

ali PIN  06789680

 

Rešujete lahko do 23. maja do 12.00. Rešite lahko večkrat. Podpišite se s svojim imenom, da bom vedela, kdo ste.


UČENJE NOVI SNOVI

Danes se bomo učili o gorenju in gašenju ognja. Snov je v učbeniku razložena od str. 74-77.

Skušali bomo odgovoriti na 4 vprašanja:

  • Kaj potrebujemo za gorenje?
  • Kaj nastane pri gorenju?
  • Zakaj je ogenj uporaben in zakaj je tudi nevaren?
  • Kako lahko ogenj pogasimo?

  1. Najprej si oglejte mojo razlago na Youtubu.  OPOMBA: V 1.15 MINUTI JE ENA NAPAKA. Vprašanje bi moralo biti: Kaj so goriva? Jaz sem narobe rekla Kaj je gorenje?

https://youtu.be/6NuQgurIshE

2. OGLEDALI SI BOSTE ŠE POSKUSE. Ob prisotnosti staršev jih lahko naredite tudi sami doma. Ne delajte jih sami, da ne pride do nesreče.

3. V zvezek napišite naslov GORENJE.


    KAJ SMO UGOTOVILI?            
  1. poskus: Za gorenje potrebujemo kisik. Kaj nastane pri gorenju?

Sveča ugasne, ko jo pokrijemo s kozarcem, ker je v kozarcu le določena količina kisika. Ko ga zmanjka, sveča ugasne.

Manjša, ko je prostornina kozarca, manj kisika je v njem in sveča tako hitreje ugasne.

Kozarec postane topel. Sprostila se je energija, ki jo občutimo kot svetlobo, ko sveča zagori in toploto.

Pri gorenju nastanejo vodna para (kozarec se orosi), saje, dim, ogljikov dioksid. Kozarec se orosi, kar je znak, da pri gorenju nastane vodna para.

Steklen pokrov čaše postane sajast, črn. Ko sveča ugasne, vidimo dim, ki izhaja iz nje.

  1.  poskus: Ali je izdihan zrak isti kot zrak v prostoru?

V kozarcu, v katerega vdihnemo izdihan zrak,  sveča prej ugasne. Zakaj? Ker je v tem kozarcu več ogljikovega dioksida in manj kisika.


4. PREPIŠI vso snov v zvezek!
KAJ JE POTREBNO ZA OGENJ? 

Potrebno je:

  • gorivo,
  • zrak (kisik) in
  • dovolj visoka temperatura.

KAJ PRI OGNJU NASTANE?

Nastanejo:

  • OGLJIKOV DIOKSID,
  • VODA,
  • SPROŠČA  SE ENERGIJA V OBLIKI TOPLOTE IN SVETLOBE.


5. GAŠENJE POŽARA

  • Oglej si najprej dogodek, ki se je zgodil v enem izmed blokov. V njem so imeli požar.

https://www.youtube.com/watch?v=Yp4K7GxVGV4

  • Oglej si še filmček o gašenju. Gasimo lahko z različnimi gasilnimi aparati.

6. Preberi si še snov v učbeniku, str. 76-77.

7. Odgovori na spodnja vprašanja. Prilagam DL, lahko pa si jih prepišete in odgovorite.

GAŠENJE (delovni list)


8. Zdaj ko si se veliko naučil, lahko preveriš svoje znanje z reševanjem nalog na e-učbeniku.

https://eucbeniki.sio.si/nit5/1332/index5.html

 

 

(Visited 260 times, 1 visits today)