MATEMATIKA
Včeraj smo naredili uvod v ulomke. Spoznali smo, kaj je ulomek, kako je sestavljen in kaj nam ulomek pove. Današnjo uro sem pripravila tako, da boste s samostojnim delom ponovili, kako računamo ulomke.
Spodnjo snov torej dobro preberi, premisli in tudi prepiši in tudi preriši v zvezek.
DELI CELOTE
- PONOVIMO: Ulomek je sestavljen iz treh delov:
- imenovalec (spodnje število – pove, na koliko delov je celota razdeljena; npr. na petine, polovice, tretjine…),
- števec (zgornje število – pove, koliko delov celote je , npr. tri petine ali štiri petine…),
- ulomkova črta.
Oglej si spodnji prikaz, kaj so ulomki in kaj predstavlja posamezen del ulomka.
2. ULOMKI MANJŠI OD 1: Ulomek je lahko manjši od ena. To je takrat, ko je števec manjši od imenovalca, NPR:
3. ULOMKI VEČJI OD 1: Ugotovili ste tudi, da je lahko ulomek večji kot je celota. V tem primeru je števec večji od imenovalca, NPR:
5/4 (PET ČETRTIN)
4. ULOMKI ENAKI 1: Določeni ulomki pa so enaki ena – to je takrat, ko sta števec in imenovalec enaka:
5. RAČUNAMO DEL CELOTE:
Oglej si razlago računanja dela celote. Primere, ki so v videu, si tudi prepiši v zvezek in jih reši.
https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=E2G8dOtgumnVbZhREQjcW0rZ&jwsource=cl
KAKO RAČUNAMO DEL CELOTE? Nekaj o temu ste se učili že lani.
npr. 1/4 od 16 = 4, ker je 16 : 4 =4
1/8 od 16 = 2, ker je 16 : 2 = 8
Danes se bomo učili, kako izračunamo del celote, ko je zgornje število – števec večje od 1.
npr. 2/4 od 16 = 8
Kako smo to izračunali?
2/4 od 16 = 8, ker je 16 : 4 • 2 = 8
Celota je 16. Število 16 delimo z imenovalcem (4) in kar dobimo, pomnožimo s števcem (2).
NALOGE:
- DL (Primere prepiši v zvezk in reši.)