Pozdravljeni, osmošolci!

Učenci radi v šali ob vprašanju, kateri šolski predmet vam je najljubši, ustrelite kot iz topa, da so najlepši del pouka odmori. Kako tudi ne, saj se med šolskimi odmori godi marsikaj zabavnega in hudomušnega. O dogajanju med odmorom je osmošolka svoji prijateljici na poti iz šole pripovedovala takole:

Zatežene sošolke so bile po pisanju kontrolke kot sršeni. Gužvale so se okrog zgodlarce, dokler je ni od same groze pobrisala v zbornico. Dva osmošolca sta se zabavala s sabljanjem z marelami. Proti koncu odmora so se nekateri fantje odločili še za fuzbal s puščico. Nekaj pridnih učenčkov pa se je glasno piflalo bajlo.

Kaj menite? Bi se osmošolka lahko izražala na ta način tudi v pogovoru z učiteljico? Seveda ne! Krepko tiskane besede bi v tem primeru morala nadomestiti z drugimi, nevtralnimi oz. slogovno nezaznamovanimi besedami. S katerimi izrazi bi jih torej lahko nadomestila? Jih najdete? Naj vam pomagamo. Te besede so nadležne, pisnega preizkusa znanja, gnetle, učiteljice zgodovine, odšla, dežniki, nogomet, peresnico, učencev, učilo, biologijo.

Danes boste spoznali, kaj so to slogovno nezaznamovane in kaj slogovno zaznamovane besede.

1. Odprite delovni zvezek na str. 32 in preberite besedilo Ful zanimiv fant na bičikleti.

2. V delovnem zvezku rešite naloge na straneh 33‒38 (od 1. do vključno 11. naloge).

Opoldne bodo v Kanalu objavljene rešitve. Preverite svoj zapis in ga primerjajte z rešitvami. Popravite morebitne napake in dopolnite manjkajoče.

3. V zvezek za jezik napišite naslov SLOGOVNO NEZAZNAMOVANE IN SLOGOVNO ZAZNAMOVANE BESEDE. Odprite priloženo datoteko in prepišite prosojnice v zvezek.

DOMAČA NALOGA: Slikaj POPRAVLJENO (obkljukano) 9., 10. in 11. nalogo v delovnem zvezku in pošlji sliko do 15. ure.

Učiteljice Irena, Jana, Patricija in Tanja

(Visited 174 times, 1 visits today)