Pozdravljeni učenci,
danes je že četrtek, pred nami pa slovenščina, kjer bomo ponovili vse kar smo se naučili o samostalniku, pri naravoslovju in tehniki pa spoznali nevarne snovi in kemijske znake.
GOS-VEZAVE (KRITERIJI)
Kot sem vam obljubila, vam pošiljam VEZAVE-KRITERIJI PREVERJANJA ZA UČENCE. Preglejte si ga in morebiti popravite vezave.
Po tem kriteriju bomo ocenili obe vezavi ali v šoli ali pa v pouku na daljavo.
SLJ-Samostalnik–ponovimo 
Danes bomo ponavljali snov o samostalniku.
Za začetek si preglej nalogo, ki si jo imel: REŠITVE-DL-VAJE-SAMOSTALNIK
1. KORAK: Pred začetkom ponavljanja si oglej pravljico o samostalniku:
Oglejte si še filmček o samostalniku, ki je na spodnji povezavi in s tem ponovi snov o samostalniku (ni ti potrebno pa poslušati sklanjatve samostalnika, ki jih boš spoznali v 6.razredu, poslušaš samo do 2.37):
2. KORAK: Pred reševanjem še enkrat preglej vse zapiske v zvezku.
Ponovi:
- KAJ JE SAMOSTALNIK?
- KAKO GA POIŠČEMO?
- S KATERIMI VPRAŠALNICAMI SI POMAGAMO?
- S KATERIMI BESEDAMI SI POMAGAMO?
- KATERE SPOLE POZNAMO? KAKO DOLOČIMO SPOL?
- KATERA ŠTEVILA POZNAMO? KAKO DOLOČIMO ŠTEVILO?
3. KORAK: V zvezek napiši naslova VAJA in prepiši spodnje povedi. Nato podčrtaj vse samostalnike, jih izpiši v slovarski obliki (ohrani ustrezno število) ter določi spol in število.
- Na mizo sem odložila pet krožnikov, pet žlic, pet vilic, pet nožev in 10 kozarcev.
- marca se je začela pomlad in kmalu bodo zunaj cvetela številna drevesa in grmi.
- Na okno sem prilepila pomladne okraske.
- Pri pouku smo se učili o slavnem slikarju Gauguenu, ki je bil po rodu Francoz.
- Robček mi je padel na tla, zato sem se sklonila, ga pobrala in ga hitro odvrgla v koš za smeti.
npr.: miza-ž.sp.ed., krožniki-m.sp-mn., ……
4. KORAK: Reši še eno nalogo. Besedilo, boš moral v zvezek prepisat tako, da bo enkrat v dvojini in drugič v množini.
npr. Na mizi je velik krožnik. Brat je nanj položil vilico in žlico.
- Kako bi to spremenili v dvojino?
Na mizah sta (dva) velika krožnika. Brata sta nanju položila vilici in žlici.
- Kako pa v množino?
Na mizah so (trije) veliki krožniki. Bratje so na njih položili vilice in žlice.
Isto napravi za spodnje povedi:
- Na okno sem prilepila pomladne okraske.
- Robček mi je padel na tla, zato sem se sklonila, ga pobrala in ga hitro odvrgla v koš za smeti.
- Zjutraj sem pomila okno, saj je bila na njem velika packa.
5. KORAK: Sedaj boš rešil še naloge v DZ, str. 86 in 87.
DODATNA NALOGA:
Poskusi poved pretvoriti v dvojino in še v množino:
Deček je prišel za hlapca k nekemu kmetu. Nekoč se je namerilo, da se je kmet odpravil z ženo v mesto in žena je naročila dečku: »Zdaj boš sam z otrokom, poglej včasih za njim in mu daj jesti!«
NIT-Nevarne snovi 
Najprej poslušaj ponovitev snovi o gorenju in gašenju:
Preglej si še rešitve DL Gašenje. Prilagam DL z rešitvami.
GAŠENJE rešitve (DL)
Danes se bomo učili o nevarnih snoveh.
O NEVARNIH SNOVEH in KAKO UKREPAMO, ČE PRIDEMO V STIK Z NEVARNO SNOVJO
DANAŠNJI CILJ JE:
- naučiti se, v katerih izdelkih so nevarne snovi (kako jih prepoznamo) in
- katere nevarnosti so povezane z njimi,
- naučiti se pravilno zaščititi in pravilno ukrepati, če pride do nesreče
1. KORAK: Za začetek si oglej video z razlago: https://youtu.be/Sw1pseXpJ5A
ZNAKI ZA NEVARNE SNOVI:
- Nekatere snovi so lahko nevarne za zdravje ljudi in živali.
- Nekatere snovi imajo nevarne fizikalne lastnosti.
- Nekatere snovi so okolju nevarne.
V vsakdanjem življenju se srečujemo z nevarnimi snovmi:
– čistila,
– barvila,
– premazi,
– lepila,
– sredstva za zatiranje žuželk,
– kozmetični izdelki,
– baterije in podobno.
Vemo, da moramo s temi snovmi skrbno ravnati. Tudi ko jih ne potrebujemo več, jih moramo odlagati kot posebne odpadke.
2. KORAK: Oglej si animirani film o nevarnih snoveh ter filmček o prvi pomoči pri zaužitju nevarnih snovi.
NAPO IN NEVARNE SNOVI: https://youtu.be/5PrAybF5mJg
PRVA POMOČ OB ZAUŽITJU NEVARNE SNOVI: https://www.youtube.com/watch?v=IFHBKKK2AgA
3. KORAK: Na spodnji povezavi boš na spletnih straneh kliničnega centra našel navodila za prvo pomoč pri:
– zaužitju strupa
– vdihovanju strupa
– brizgu strupa v oči
– politju strupa po koži
NAVODILA ZA PRVO POMOČ: http://ktf.si/prva-pomoc/
4. KORAK: Preberi si vso snov v učbeniku, str. 92-94.
5. KORAK: (NALOGA ZA ODDAJO)
V zvezek nariši preglednico, v katero boš lepo narisal vse znake na nevarnost ter zraven na kratko napiši, kaj znak pomeni. Pri 1. koraku jih imaš vse narisane.
Znakov je 9. Delimo jih v 3 skupine:
- SKUPINA: Snovi, ki so lahko nevarne za zdravje ljudi in živali.
- SKUPINA: Snovi, ki imajo nevarne fizikalne lastnosti.
- SKUPINA: Snovi, ki so okolju nevarne.
Premisli, kako bi naredil najboljšo preglednico. Vse zgoraj našteto naj bo v preglednici razvidno. Preglednico fotografiraj in mi jo pošlji do PETKA.
Učiteljica Nadja