Pozdravljeni moji učenci,
ste slišali?
Mogoče se bomo čez en teden ob tem času že videli v živo. Ministrica nam obljublja, da bo do srede znano ali gremo 1. junija v šolo ali ne.
Se že veselite ponovnega srečanja s sošolci in sošolkam? Jaz komaj čakam, da vas zopet vidim.
Držimo pesti, da se šola odpre tudi za nas. Do takrat pa nas čaka še nekaj dela. Danes bomo pri naravoslovju in tehniki spoznali vse o ognju in požarih, pri likovni pa boste slikali s kavo. Zanimivo kajne?
NIT-Ogenj, varujmo naravo-gašenje 
Današnje delo bo potekalo v treh delih:
1. pregled naloge
2. preverjanje znanja
3. usvajanje nove snovi
Vedno naredi vse naloge, saj se počasi pripravljamo na ocenjevanje znanja. Upam, da se vsi redno učite in sproti opravite vse zadolžitve. Le kdor bo vse naredil, bo imel pri ocenjevanju več znanja. Saj poznate slovenski pregovor:
“Kar se Janezek nauči, to Janez zna”
1. PREGLED NALOGE:
V zadnjem tednu smo se učili o živalih pozimi.
Povedali smo, da preživijo zimo na različne načine. Ogledali ste si več prispevkov, reševali ste različne naloge, dopolnjevali miselne vzorce… Spoznali ste nekaj živali. Vaša naloga je bila, da dopolnite miselni vzorec o risu, netopirju in kačah.
Na spodnjih posnetkih so podatki o teh živalih, poslušajte in po potrebi še dopolnite svoje miselne vzorce:
2.PREVERJANJE ZNANJA
Danes bomo ponovno preverili, koliko ste se naučili v kvizu Kahoot. Isti kviz ste reševali že prejšnji teden, pošiljam vam rezultate.
REZULTATI KAHOOT: https://kahoot.it/challenge/f9441ca1-34ba-4f1a-ac29-af394b7626f4_1589994630131?showPodium=true
Danes boste rešili isti kviz še enkrat, saj ste mi nekateri pisali, da ste imeli težave pri reševanju.
Tokrat se izkažite: https://kahoot.it/challenge/04357511?challenge-id=
ali PIN 04357511
Rešujete lahko do 26. maja do 12.00. Podpišite se s svojim imenom, da bom vedela, kdo ste.
3. UČENJE NOVE SNOVI
Danes se bomo učili o gorenju in gašenju ognja. Ta snov je v učbeniku od str. 74-77. Prej, ko začnemo, si jo preberi.
Skušali bomo odgovoriti na 4 vprašanja:
- Kaj potrebujemo za gorenje?
- Kaj nastane pri gorenju?
- Zakaj je ogenj uporaben in zakaj je tudi nevaren?
- Kako lahko ogenj pogasimo?
1. KORAK: Najprej si oglej razlago na Youtubu: https://youtu.be/6NuQgurIshE
OPOMBA: V 1.15 MINUTI JE ENA NAPAKA. Vprašanje bi moralo biti: Kaj so goriva? Učiteljica pa je rekla Kaj je gorenje?
2. KORAK: Sedaj si boš ogledal še poskusa. Ob prisotnosti staršev jih lahko narediš tudi sam doma. Ne delaj jih pa sam, da ne pride do nesreče
POSKUSA: https://www.youtube.com/watch?v=JUkGKIMGDCA&feature=youtu.be
3. KORAK: V zvezek napiši naslov GORENJE ter si prepiši spodnje besedilo o ugotovitvah obeh poskusov.
KAJ SMO UGOTOVILI?
a) Poskus: Za gorenje potrebujemo kisik. Kaj nastane pri gorenju?
Sveča ugasne, ko jo pokrijemo s kozarcem, ker je v kozarcu le določena količina kisika. Ko ga zmanjka, sveča ugasne.
Manjša, ko je prostornina kozarca, manj kisika je v njem in sveča tako hitreje ugasne.
Kozarec postane topel. Sprostila se je energija, ki jo občutimo kot svetlobo, ko sveča zagori in toploto.
Pri gorenju nastanejo vodna para (kozarec se orosi), saje, dim, ogljikov dioksid. Kozarec se orosi, kar je znak, da pri gorenju nastane vodna para.
Steklen pokrov čaše postane sajast, črn. Ko sveča ugasne, vidimo dim, ki izhaja iz nje.
b) Poskus: Ali je izdihan zrak isti kot zrak v prostoru?
V kozarcu, v katerega vdihnemo izdihan zrak, sveča prej ugasne. Zakaj? Ker je v tem kozarcu več ogljikovega dioksida in manj kisika.
4. KORAK: PREPIŠI si spodnjo snov v zvezek, preriši si tudi desni sličici.
KAJ JE POTREBNO ZA OGENJ?
Potrebno je:
- gorivo,
- zrak (kisik) in
- dovolj visoka temperatura.
KAJ PRI OGNJU NASTANE?
Nastanejo:
- OGLJIKOV DIOKSID,
- VODA,
- SPROŠČA SE ENERGIJA V OBLIKI TOPLOTE IN SVETLOBE.
5. KORAK: GAŠENJE POŽARA
a) Oglej si dogodek, ki se je zgodil v enem izmed blokov. V njem so imeli požar.
https://www.youtube.com/watch?v=Yp4K7GxVGV4
b) Sedaj si oglej še filmček o gašenju. Gasimo lahko z različnimi gasilnimi aparati: https://www.youtube.com/watch?v=1upyPjUcsCg
c) Preberi si snov v učbeniku, str. 76-77.
d) Odgovori na spodnja vprašanja. Prilagam DL, ki si ga natisni. Lahko pa si ga prepišeš in odgovoriš.
GAŠENJE (delovni list)
Zdaj ko si se veliko naučil, lahko preveriš svoje znanje z reševanjem nalog na e-učbeniku.
https://eucbeniki.sio.si/nit5/1332/index5.html
LUM-Tihožitje 
Ali veš kaj je tihožitje?
Tihožitje je upodobitev razpostavljenih mrtvih ali negibnih stvari, kot so cvetje, glasbila, ubita divjačina, posodje…
Glede na upodobljene stvari govorimo o tihožitjih s predmeti:
- nežive narave (najrazličnejši predmeti, od posodja in instrumentov do knjig, nakita)
- mrtve narave (lovska, ali ribiška tihožitja, ki kažejo mrtev plen)
- pritajenim življenjem (cvetlična, sadna ali povrtninska tihožitja)
Velikokrat gre seveda za kombinacije, še zlasti, kadar imamo opravka z večjimi, scensko zastavljenimi prizori, kot so kuhinjska tihožitja, ateljejska tihožitja…
Danes bomo slikali tihožitje, ampak na prav poseben način. Ker večina od vas nima doma tempera barvic bomo danes slikar kar s kavo. Zanimivo kajne?
Poglejmo kako bo potekala naloga:
Počasi in premišljeno si oglej spodnji PP, pripravi potreben material za delo in razmisli o tvojem motivu za tihožitje (kaj naj bi naslikal).
Sedaj pa veselo na delo ….. staršem skuhaj kavico, nekaj kave pa porabi za ustvarjanje … komaj čakam izdelke.
Vaša učiteljica Nadja