Naj vas opozorim na ZAKLJUČEK BRALNE ZNAČKE.

Nekaj učencev jo je že končalo, nekaj pa jih ima do konca samo še eno knjigo ali dve. Do konca prvomajskih naj bi jo zaključili. Sporočite v kanal, če bi želeli povedati obnovo knjige. 


Pri slovenščini bomo najprej pregledali nalogo. Poslušajte posnetek in preglejte naloge iz DZ.

 


Poskusili ste tudi povedi pretvoriti v dvojino in še v množino:

Deček je prišel za hlapca k nekemu kmetu. Nekoč se je namerilo, da se je kmet odpravil z ženo v mesto in žena je naročila dečku: »Zdaj boš sam z otrokom, poglej včasih za njim in mu daj jesti!«


DVOJINA:

(DVA) Dečka sta prišla za hlapca k nekima kmetoma. Nekoč se je namenilo, da sta se kmeta odpravila z ženama v mesti in ženi sta naročili dečkoma: »Zdaj bosta sama z otrokoma, poglejta včasih za njima in jima dajta jesti.«


MNOŽINA:

(TRIJE) Dečki so prišli za hlapce k nekim kmetom. Nekoč se je namenilo, da so se kmetje odpravili z ženami v mesta in žene so naročile dečkom: »Zdaj boste sami z otroci, poglejte včasih za njimi in jim dajte jesti.«


S samostalnikom smo zaenkrat zaključili. Do konca šolskega leta bomo spoznali tudi pridevnik. Vendar moramo pred tem postoriti še marsikaj drugega. Čaka nas govorni nastop, takoj po prvomajskih praznikih. Potem se bomo pa podali na pisanje, pisali bomo spise. To zelo radi počnete, kajne.

 

 

 


Danes bomo spoznali pesem pesnika Kajetana Kovič z naslovom KOČIJA.

V zvezek za književnost napišite naslov:

Kajetan Kovič: KOČIJA

Kdo je bil pesnik Kajetan Kovič?

V spodnji povezavi si najprej preberite nekaj o pisatelju K. Koviču.

https://otroski.rtvslo.si/bansi/prispevek/2087 (Kajetan Kovič)

Poslušajte pesem Kočija. Zapela jo je pevka Neca Falk. Ona je zapela tudi vse znane pesmi o Mačku Muriju.

 https://www.youtube.com/watch?v=irklgSHTm1o

(Neca Falk poje pesem Kočija)


 

Vaša naloga je, da pesmico v berilu, na strani 30, 31, večkrat doživeto preberete.

Sedaj si izberete poljubno kitico, jo prepišete v zvezek in jo ilustrirate.

Nato odgovorite na spodnja vprašanja, v celih povedih:

  1. Kakšna se vam zdi pesem: otožna, razmišljujoča, igriva, zabavna, spevna, nemogoča, poučna, resna, zanimiva, smešna in zakaj se vam zdi takšna?
  2. Kako razumete konec pesmi?
  3. Kam je pesnik postavil dogajanje: v mesto ali na podeželje? Utemeljite?
  4. Obnovite dogajanje, ki se je dogajalo v pesmi, od začetka do konca. Nastane naj kratka obnova pesmi.

 

 

(Visited 195 times, 1 visits today)