Pozdravljeni!
Odprite vaša berila na str. 77 in dvakrat preberite pesem Šola v nedeljo.
Po branju v zvezke zapišite naslov Bina Štampe Žmavc: Šola v nedeljo
1. Prepišite vprašanja in nanja odgovorite.
Kaj se dogaja s šolo v nedeljo?
V prvi kitici piše, da si šola v nedeljo privošči kopel blage tišine. Kako si razlagaš ta verz?
Kaj pusti šola nedeljsko spati?
V tretji kitici je šola »sama doma«. Kaj počne?
Zadnjo kitico bi lahko razdelili na dva dela. O čem govori prvi del in o čem drugi del?
Verjetno ste opazili, da je šola v pesmi predstavljena kot živo bitje, človek (šola v pesmi počiva, kuha, šepeče).
Temu pesniškemu sredstvu pravimo POOSEBITEV in smo ga spoznali že prejšnjo šolsko uro.
Ponovite in zapišite v zvezek še 2. točko.
2. Poosebitev nastane, kadar nečloveku prisodimo človeške lastnosti. Živali, predmeti, rastline in pojmi govorijo, pojejo, se smejejo …
Primeri: Sonce SE SPREHAJA po nebu. Poosebitev: se sprehaja
Veter ji JE KUŠTRAL lase. Poosebitev: je kuštral
Zvonec BO ZAPEL. Poosebitev: bo zapel
Primeri poosebitev iz pesmi Šola v nedeljo: šola počiva, šola si privošči kopel, se uči, kuha, odpre (vrata)
DOMAČA NALOGA
Premisli, kaj se dogaja v nedeljo v trgovini, na železniški postaji, kaj delajo ponoči semaforji in prometni znaki, ko ni prometa. Napiši o tem kratko besedilo (8-10 povedi) in mu daj tudi naslov.
Skratka – prepusti se domišljiji! Slikaj svoj zapis v zvezku (odgovori na vprašanja, domača naloga) in mi ga pošlji na Sporočila.
Srečno!
Učiteljica Patricija