MAT-Števila do milijona

Danes nadaljuj z vajami iz učbenika, str. 64. V zvezek od matematike reši naloge 10.-16.

DRU-Ponavljamo in utrjujemo

Danes boš uro DRUŽBE namenil utrjevanju znanja. Preberi si snov iz učbenika od strani 16 do strani 23. Nato preglej/preberi tudi zapiske v zvezku. V zvezek izdelaj miselni vzorec, v katerem boš predstavil, kaj vse smo se naučili.

GOS-Ponavljamo in utrjujemo

Danes boš utrjeval že predelano snov. V zvezek si prepiši vprašanja in nanje odgovori.

1. Ali pomenita izraz dom in bivališče isto? Utemelji.

2.  Katere vrste družin poznaš? (4)

3.  Najmanj koliko generacij živi v eni družini?

4. Znotraj družine imamo različne sorodstvene vezi. Dopolni spodnje povedi. Pravilno uporabi naslednje izraze:

tašča, snaha, očim, nečak, zet, mačeha, svakinja, sestrična.

Sin brata ali sestre je ________________. Hči strica ali tete je _____________________. Moževa mati je

_________________.  Hčerin mož je ________________. Sinova žena je __________________. Bratova žena je _________________. Materin drugi partner je ______________. Očetova druga partnerka je _________________.

5. Kaj nas v družini veže? Zakaj je pomembno imeti družino? Česa se v družini učimo?

6. Kaj nam družina nudi?

7. Katere pogoste nezgode se zgodijo doma in kako ukrepamo? Navedi torej nezgodo in ukrepe prve pomoči. Pomagaj si z učbenikom.

8. Kar v življenju potrebujemo, je potreba. katere vrste potreb poznamo? (5)  Za vsako navedi po en primer.

9. Ali so vse potrebe enako pomembne? Utemelji.

10. Ali imamo vsi ljudje iste potrebe? Razloži.

SLJ-Strnjena obnova

Danes boš zopet napisal kratko obnovo. Preberi si spodnja pravila in si jih prepiši v zvezek.

ZAPIŠI NASLOV IN VRSTO BESEDILA.
 
BESEDILO  ČLENI NA ODSTAVKE IN JIH PRAVILNO OZNAČI.
OBNOVI  BESEDILO TAKO, DA IZLUŠČIŠ KLJUČNE- BISTVENE PODATKE; PODATKE PRAVILNO RAZVRSTI.
OBNOVO ZAPIŠI S SVOJIMI BESEDAMI, NE PREPISUJ.
BOGATO SE IZRAŽAJ IN NE PONAVLJAJ ISTIH BESED IN BESEDNIH ZVEZ.
IZRAŽAJ SE PRAVOPISNO IN SLOVNIČNO PRAVILNO (velike začetnice, vejice,  pravilno in ustrezno postavljanje končnih ločil, pravilen in knjižen zapis besed, pravilna uporaba predlogov s/z/iz in k/h…).
POVEDI OBLIKUJ RAZUMLJIVO IN SMISELNO.
UPORABLJAJ PRAVILEN VRSTNI RED BESED.
OBNOVO ZAPIŠI S PISANIMI ČRKAMI IN ČITLJIVO.
OBNOVO DOKONČAJ.

Danes se boš še enkrat preizkusil v pisanju obnove. Preberi spodnje besedilo in nato v zvezek napiši obnovo. Upoštevaj zgornja navodila.

PARSKA GOLOBINA

Na naših prostorih (v glavnem v Parski golobini, Postojnski in Otoški jami, v Betalovem spodmolu pri Postojni, v jami v Lozi pri Orehku…) so bili odkriti kosi kamenega orodja in ostanki lovskega plena, ki dokazujejo prisotnost ledenodobnega lovca, neandertalca. Prva odkritja  segajo v leto 1950, prav z izkopavanji v Parski golobini, ki so dala zanesljive dokaze o prisotnosti ledenodobnega človeka. 

Najpomembnejši raziskovalec na prostoru Pivške kotline je bil Srečko Brodar, čigar zasluga je, da je z izkopavanji in preučevanjem najdenin dokazal, da spada Slovenija in prostor ob Pivki med tiste evropske prostore, ki se lahko ponašajo kot področje zgodnjih človeških kultur.

Parska golobina, ki se nahaja v neposredni bližini vasice Parje, cca.  200  m nad  desnim bregom reke Pivke, ob cesti Pivka – Zagorje, je za Pivko zelo pomembno arheološko najdišče, saj so bili v jami odkriti najstarejši sledovi poselitve še v času starejše kamene dobe.

Zanimivo je še, da je Parska golobina najbogatejša paleolitska postaja po številčnosti ostankov jazbeca, tu je tudi prva najdba pleistocenskega ježa. Parska golobina je najvzhodnejše nahajališče divjega konja v Evropi.

Učiteljica Nadja

(Visited 16 times, 1 visits today)