Pozdravljeni, učenci 6. b!
Da se vaši možgančki malo razgibajo in dobro ogrejejo pred novimi izzivi, najprej poskusite ugotoviti, za kateri dan v tednu veljajo naslednje besedne zveze:
- daljše spanje
- ni pouka
- zvečer si moram pripraviti šolsko torbo
- sedmi dan v tednu
Ste uganili, za kateri dan v tednu gre? Ste ugotovili, da je to nedelja? V pesniškem svetu marsikatera stvar zaživi. Kako ob nedeljah (za)živi šola v pesmi slovenske pesnice Bine Štampe Žmavc, pa si preberite v berilu na str. 77.
Odprite berilo na str. 77 in dvakrat preberite pesem Šola v nedeljo.
V zvezek za književnost zapišite naslov: Bina Štampe Žmavc: Šola v nedeljo
1. Prepišite vprašanja in nanja odgovorite.
Kaj se dogaja s šolo v nedeljo?
V prvi kitici piše, da si šola v nedeljo privošči kopel blage tišine. Kako si razlagaš ta verz?
Kaj pusti šola nedeljsko spati?
V tretji kitici je šola »sama doma«. Kaj počne?
Zadnjo kitico bi lahko razdelili na dva dela. O čem govori prvi del in o čem drugi del?
Kakšna je šola v ponedeljek?
Pesnica je v pesmi s pesniškim sredstvom, ki mu rečemo poosebitev, oživila šolo, šola se v pesmi obnaša kot človek (šola v pesmi počiva, kuha, šepeče).
V zvezek zapišite še 2. točko.
2. POOSEBITEV nastane, kadar nečloveku prisodimo človeške lastnosti. Živali, predmeti, rastline in pojmi govorijo, pojejo, se smejejo …
Primeri: Sonce SE SPREHAJA po nebu. Poosebitev: se sprehaja
Veter ji JE KUŠTRAL lase. Poosebitev: je kuštral
Zvonec BO ZAPEL. Poosebitev: bo zapel
Primeri poosebitev iz pesmi Šola v nedeljo: šola počiva, šola si privošči kopel, se uči, kuha, odpre (vrata) …
DOMAČA NALOGA: Kaj pa »počnejo« pošta, banka, knjižnica, zobna ambulanta v nedeljo? Vaša naloga je, da napišete pesem. Izbirate lahko med naslednjimi naslovi: Pošta v nedeljo, Banka v nedeljo, Knjižnica v nedeljo, Zobna ambulanta v nedeljo. Pesmice bomo pregledali, ko se vrnete v šolo.
Veliko ustvarjalnosti vam želim!
Učiteljica Tanja