Pozdravljeni, učenci 9. a razreda!
Danes boste zavihali rokave, pripravili pisala ter se tudi sami preizkusili v pisanju OPISA in OZNAKE sošolca ali sošolke.
Preberite spodnja navodila in jih upoštevajte pri pisanju.
V zvezek za jezik napišite naslov: Opis in oznaka sošolca/sošolke
V uvodu napovejte, o kom boste pripovedovali in zakaj ste si izbrali prav to osebo.
V jedru opišite izbrano osebo ter predstavite njene značajske lastnosti in vse tiste značilnosti, ki so povezane z njenim delom oz. ravnanji.
Pazite, da pri opisovanju osebe upoštevate vse značilnosti besedilne vrste, pri predstavitvi značajskih lastnosti pa glejte, da ne boste le naštevali (npr.: je dober, prijazen …), ampak te lastnosti povežite v smiselno besedilo po zgledu, ki ste ga lahko prebrali na prezentaciji. Pritegne namreč tisto besedilo, v katerem oseba pred nami deluje, misli, čuti, zaživi: npr. se razburja za prazen nič ali če se nekomu zgodi krivica, pozorno/površno posluša, upošteva navodila, pri delu je natančen, hiter, radoveden, vztrajen, skrben, nagajiv … Predstavi tudi kakšen dogodek, iz katerega se razkriva značaj osebe (npr. kako ti pomaga in te spodbuja pri šolskem delu in učenju – v tem se kaže prijaznost, dobrosrčnost).
V zaključku predstavite še svoje spoznanje o osebi: v čem bi ji želeli biti podobni in ali ste ji podobni, kaj vas pri tej osebi najbolj pritegne in navdušuje. Ali ima ta oseba kakšno lepo misel, ki ji daje moč za sprejemanje življenjskih izzivov?
Pri pisanju pazite na jezikovno in pravopisno pravilnost. Saj veste … velika začetnica in ločila. To pa res ne sme manjkati! Potrudite se, da bo vaše besedilo čim bolj zanimivo.
Pisne izdelke pregledamo, ko se vrnete v šolo.
Zdaj pa veselo na delo!
Učiteljici Tanja in Irena