Pozdravljeni, osmošolci!

Pa začnimo danes s šalo:

Učiteljica pri pouku slovenščine razlaga vrste glagolov glede na glagolski vid oz. trajanje glagolskega dejanja.

Na koncu ure vpraša Janezka: Janezek, kakšen je glagol kihniti?

Janezek v luči trenutnih epidemioloških razmer odgovori: „Nalezljiv, gospa učiteljica.”

Zdaj pa šalo na stran. Kaj menite vi? Kakšen je glagol kihniti glede na glagolski vid? Je dovršni ali nedovršni? Glagol kihniti je seveda dovršni glagol, saj izraža po trajanju omejeno dejanje. Kako pa bi se glasil njegov vidski par? Kakšna bi bila njegova nedovršna oblika? Poskusite jo narediti. Vam je šlo? Naj vam pomagamo. Vidski par glagola kihniti je kihati. Glagol kihati je namreč nedovršni glagol, saj izraža po trajanju neomejeno oz. ponavljajoče se dejanje. Glagola kihniti in kihati skupaj tvorita vidski par.

Danes se boste naučili, kako nekemu dovršnemu oz. nedovršnemu glagolu napravimo njegov vidski par.

Odprite priloženo predstavitev in si v zvezke prepišite prosojnice, ki so označene s svinčnikom.

Skupaj pa bomo preko ZOOM-a predelali snov v delovnem zvezku od strani 78 do 83.


VIDEOKONFERENCE:           

Srečanja bodo potekala ob 9.05 pri vseh učiteljicah.

DOMAČA NALOGA: Reši in slikaj 9. nalogo na strani 82 in jo pošlji svoji učiteljici slovenščine do 15. ure.

Učiteljice Irena, Jana, Patricija in Tanja 

(Visited 148 times, 1 visits today)