Osmošolci, pozdravljeni!
Tudi danes se boste ukvarjali z besedilom Tržačan. Nadaljevali boste z vsebinsko razčlembo besedila. Odprite zvezke, kjer ste nazadnje odgovarjali na vprašanja, ter dodajte spodnja vprašanja. Odgovarjajte v celih povedih, pomagajte si z berilom.
- Pripoved lahko razdelimo na tri dele. Katere? Vsakemu daj naslov.
- V zadnjem delu kratke pripovedi se v dogajanje vključijo vaščani in pripovedovalec ‒ pisatelj. Kakšno vlogo imajo ženske? Izpiši njihova imena, poskusi razložiti njihov pomen.
- Česa si je Tomažek zaželel nekega jesenskega dne, ko je ležal pod drevesom? Kaj se je zgodilo?
- Književnemu besedilu lahko vedno določimo temo. Ta je lahko npr. ljubezenska, socialna, zgodovinska … Kakšno temo ima besedilo Tržačan? Pravilno poveži levi in desni stolpec: temo z razlago.
____ zgodovinska 1 govori o ljubezenskem razmerju med fantom in dekletom
____ ljubezenska 2 v ospredju je pomemben zgodovinski dogodek, vojna ipd.
____ socialna 3 govori o socialni neenakosti med posameznimi sloji ljudi, o težkih
usodah in nepravičnosti
Spodaj dodajte 2. podnaslov: Življenje in delo Ivana Tavčarja
Oblikujte miselni vzorec o življenju in delu Ivana Tavčarja. Pomagajte si z berilom, spletom …
Nato napišite še 3. podnaslov: Poustvarjanje
Navodilo: Najprej obnovi besedilo Tržačan do odstavka v berilu, v katerem je v deželo prišla pomlad, Tomažek pa je začel umirati. Spremeni konec pripovedi tako, da Tomažek preživi in zaživi boljše življenje. Predstavi odnos ljudi do njega, njegove stiske.
Besedilo naj bo dolgo vsaj 1 stran v velikem zvezku ali dve v malem.
Rešitve odgovorov bodo objavljene popoldne v Kanalu. Preglejte si in popravite napake. Pisno nalogo bomo skupaj pregledali v šoli.
DOMAČA NALOGA: Slikajte miselni vzorec in ga pošljite učiteljici slovenščine do 15. ure. Učenci iz skupine učiteljice Irene nalogo pošljete učiteljici Tanji.
Učiteljice Jana, Patricija in Tanja