Pozdravljeni,  sedmošolci!

Nov  teden  je  pred  nami  in  čaka  nas  raziskovanje  slovenske  književnosti. Torej – zavihajmo rokave in  veselo  na  delo!

V  berilu  poiščite  in  preberite  pesem  TONETA PAVČKA  s  preprostim  naslovom  PESEM.

Po  branju  v zvezek  za  književnost  napišite   ime  avtorja  ter  naslov  besedila  (čez  eno  vrstico): TONE  PAVČEK:  PESEM

Prepišite  spodnja  vprašanja/naloge  in  nanje  odgovoritePri  delu  si  pomagajte  z  berilom.  Pri  pisanju  tudi  upoštevajte  pravopisna   pravila  (velika  začetnica, raba  ločil).

  1. Zapiši tri lastnosti prave pesmi, kot jih vidi pesnik Tone Pavček.
  2. Razloži, kaj pomeni, da se pesem piše in bere sama.
  3. Zakaj pesnik primerja pesem z mamo?
  4. Obkroži ustrezno črko pred pravilnim odgovorom.

Besedna zveza z rano in rožo zaznamovana pomeni:

a)  V pesmih pogosto opevamo rože.

b)  Rana in roža sta preneseni besedi za žalost in veselje.

c)  Rana in roža sta sopomenki za radost in lepoto.

  1. Zapiši tri besede ali besedne zveze, ki zaznamujejo čas, ko se piše prava pesem.
  2. Zapiši besedo, ki izraža vse, kar zajema prava pesem.
  3. Dopolni:

Za pravo pesem je potrebna ____________________, saj le tako beseda ostane __________________, ki  bralcu  nekaj ______________.

  1. Komu je namenjena prava pesem?
  2. Zapiši tri lastnosti, ki dokazujejo, da je to besedilo pesem.
  3. Je pesem lirska ali epska? Svoj odgovor utemelji.
  4. Poimenuj naslednja  pesniška  sredstva:
  5. a) prava  pesem  je  kakor  mama   _____________________________
  6. b) če ti  sreča  v  besedo  kane    _____________________________
  7. c) prava pesem   _____________________________     
  8. Oblikuj  miselni  vzorec  o  življenju  in  delu  T.  Pavčka.

V  zvezek  prepišite  še priloženi  PPT (seveda vse razen pesmi)Tone Pavček_Prava pesem

DOMAČA NALOGA:  Preveri  svoje  odgovore  z  rešitvami. Tone Pavček_rešitve

Slikaj  naloge  iz  zvezka  in  jih  do  17. ure  pošlji  svoji  učiteljici.

(Visited 192 times, 1 visits today)