Pozdravljeni, sedmošolci!
Nov teden je pred nami in čaka nas raziskovanje slovenske književnosti. Torej – zavihajmo rokave in veselo na delo!
V berilu poiščite in preberite pesem TONETA PAVČKA s preprostim naslovom PESEM.
Po branju v zvezek za književnost napišite ime avtorja ter naslov besedila (čez eno vrstico): TONE PAVČEK: PESEM
Prepišite spodnja vprašanja/naloge in nanje odgovorite. Pri delu si pomagajte z berilom. Pri pisanju tudi upoštevajte pravopisna pravila (velika začetnica, raba ločil).
- Zapiši tri lastnosti prave pesmi, kot jih vidi pesnik Tone Pavček.
- Razloži, kaj pomeni, da se pesem piše in bere sama.
- Zakaj pesnik primerja pesem z mamo?
- Obkroži ustrezno črko pred pravilnim odgovorom.
Besedna zveza z rano in rožo zaznamovana pomeni:
a) V pesmih pogosto opevamo rože.
b) Rana in roža sta preneseni besedi za žalost in veselje.
c) Rana in roža sta sopomenki za radost in lepoto.
- Zapiši tri besede ali besedne zveze, ki zaznamujejo čas, ko se piše prava pesem.
- Zapiši besedo, ki izraža vse, kar zajema prava pesem.
- Dopolni:
Za pravo pesem je potrebna ____________________, saj le tako beseda ostane __________________, ki bralcu nekaj ______________.
- Komu je namenjena prava pesem?
- Zapiši tri lastnosti, ki dokazujejo, da je to besedilo pesem.
- Je pesem lirska ali epska? Svoj odgovor utemelji.
- Poimenuj naslednja pesniška sredstva:
- a) prava pesem je kakor mama _____________________________
- b) če ti sreča v besedo kane _____________________________
- c) prava pesem _____________________________
- Oblikuj miselni vzorec o življenju in delu T. Pavčka.
V zvezek prepišite še priloženi PPT (seveda vse razen pesmi). Tone Pavček_Prava pesem
DOMAČA NALOGA: Preveri svoje odgovore z rešitvami. Tone Pavček_rešitve
Slikaj naloge iz zvezka in jih do 17. ure pošlji svoji učiteljici.